جلسه عمومی اذرماه مدیران و پرسنل موسسه «زیتون» عصر امروز برگزار شد.

 

آغاز این جلسه به تشریح روند کار پروژه دانشنامه الکترونیکی امام حسین(علیه‌السلام) توسط «محمد جواد اشرف کاشانی» کارشناس پروژه اختصاص یافت. وی ابتدا توضیحات مفصلی از چرایی اقدام به تولید این دانشنامه را ارائه داد و سپس به تشریح هر یک از عناوین و بخش‌های موجود پرداخت.

 

کاشانی از بارگذاری بیش از 3000 عنوان مدخل در بخش فارسی‌زبان و نیز 100 مدخل به زبان انگلیسی در این دانشنامه الکترونیکی خبر داد و تاکید کرد: کار رصد و گردآوری منابع مرتبط با امام حسین (علیه‌السلام) با قوت در حال انجام است و در تلاش برای تقویت محتوای موجود هستیم. البته در حال حاضر نسخه انگلیسی‌زبان دانشنامه در اولویت کار قرار داد که برای این مهم علاوه بر گردآوری محتوای انگلیسی و ترجمه منابع موجود، در صورت نیاز تولید محتوا به زبان مقصد را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

کارشناس ویکی حسین با اشاره به اینکه حضور و همیاری پژوهشگران داخلی و نیز چهره‌های مختلف علمی کشورهای دیگر در رشد و معرفی این دانشنامه تاثیر بسزایی خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد با تکمیل تدریجی شاهد آن باشیم که دانشنامه الکترونیکی امام حسین(علیه‌السلام) به عنوان یک مرجع و پایگاه تخصصی در رده‌های مختلف مورد استناد و بهره‌برداری مخاطبان و پژوهشگران قرار گیرد.

 

ذکر این نکته ضروری است که با توجه به فعالیت واحدها و پروژه‌های مختلف ذیل موسسه زیتون، طی جلسات ماهانه این فعالیت‌ها توسط مدیران هر واحد تشریح و ارائه خواهد شد.