به گزارش روابط عمومی موسسه «زیتون» وب‌سایت «کرب و بلا» در راستای اهداف انسان دوستانه و با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و آموزش‌های مناسب در زمینه بهداشت فردی، همکاری خود را با سازمان انتقال خون ایران آغاز کرد.

 

سازمان انتقال خون در روزهای خاصی از سال شاهد مراجعه گسترده هم‌وطنان به مراکز این سازمان است که این استقبال شدید هم موجب معطلی مراجعه‌کنندگان شده و هم نیاز کشور به فرآورده‌های خونی را برطرف نمی‌کند. برای حل این مشکل سازمان انتقال خون اقدام به ایجاد طرح پذیره‌نویسی در این سازمان نموده و هر شخص با مراجعه به این مرکز ثبت نام شده و با توجه به نیاز سازمان در روزی خاص برای اهدای خون به مراکز مورد نظر دعوت می‌شود.

 

پرتال هیئات با توجه به ارتباطی که با هیئات و تشکل‌های مذهبی دارد اطلاع‌رسانی این امر مهم و نیاز اساسی کشور را وظیفه خود دانسته و تلاش خود را صرف رفع این نیاز نموده است. معرفی و درخواست پذیره‌نویسی، کلاس‌های آموزشی و افزایش سطح بهداشت فردی و دوری از رفتارهای پر خطر از جمله بخش‌های مرحله نخست این طرح است.

 

اعیاد شعبانیه و تعطیلات نیمه شعبان می‌تواند زمان مناسبی برای هیئات باشد تا با مراجعه به مراکز اهدای خون اطلاعات مناسبی از مراحل اهدای خون در طول سال کسب و این زمان را برای ورود به جمع اهداکنندگان زندگی انتخاب کنند.