کتابخانه تخصصی امام حسین (ع)

پرتال جامع امام حسین علیه ‌السلام

پژوهشگران، نوپژوهان و مشتاقان کسب معرفت، نیازمند دسترسی به منابع جامع و معتبر در حوزه مطالعاتی خویش هستند. ایجاد امکان دسترسی به منابع گوناگون مکتوب، صوتی، تصویری، عکس و... در هر حوزه مطالعاتی برای پژوهشگران آن حوزه بسیار ارزشمند است. پژوهشگران و صاحبان اندیشه در حوزه پژوهشی سیدالشهدا علیه‌ السلام نیز از این امر مستثنی نبوده و نیازمند دسترسی به معتبرترین و جامع ‌ترین منابع موجود در این حوزه هستند. از این رو، پرتال جامع امام حسین علیه ‌السلام که شامل کامل ‌ترین کتابخانه دیجیتال در حوزه سیدالشهدا علیه ‌السلام و کامل‌ترین مجموعه عکس، فیلم، ویدئو و شعر در این زمینه است، به همت واحد کتابخانه موسسه زیتون شکل گرفته است.

هدفمان از راه ‌اندازی پرتال چه بود؟

ما می‌ خواهیم کامل ‌ترین مجموعه ‌ی مکتوب، صوتی، تصویری و... در حوزه امام حسین علیه ‌السلام را در دسترس هر آن کسی که دغدغه آموختن و کسب معرفت دارد، قرار دهیم. با همین هدف دست به کار شدیم و حاصل آن خواهد شد:

راه ‌اندازی جامع ‌ترین پرتال در زمینه سیدالشهدا علیه ‌السلام و واقعه عاشورا

راه ‌اندازی جامع ‌ترین کتابخانه دیجیتال امام حسین علیه‌ السلام

ایجاد امکان دسترسی پژوهشگران، نوپژوهان و مشتاقان کسب معرفت به کامل ‌ترین مخزن اطلاعاتی موجود در حوزه سیدالشهدا علیه ‌السلام به صورت آنلاین در سراسر جهان

امید داریم هر روز بتوانیم مجموعه ‌مان را غنی‌ تر کنیم و شک نداریم در این راه دست یاری سیدالشهدا علیه‌ السلام همراه ماست.

کدام نقطه از مسیر کار خود ایستاده ‌ایم؟

در سال‌های فعالیت موسسه زیتون، مجموعه کامل، جامع و در عین حال معتبری از داده ‌های گوناگون در حوزه سیدالشهدا علیه‌ السلام گرد آمده است که طی یک برنامه مدون در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

گام ‌هایی که در این مسیر برداشته ‌ایم:

  • جمع‌ آوری کامل‌‌ترین و معتبرترین منابع مکتوب، صوتی و تصویری به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی
  • راه‌ اندازی کتابخانه دیجیتال و ایجاد امکان جستجو آنلاین در منابع موجود
  • امکان استفاده از کتابخانه فیزیکی

چشم‌ انداز پرتال امام حسین علیه ‌السلام چیست؟

در راستای هدف موسسه زیتون که معرفی جهانی امام حسین علیه‌ السلام است، پرتال جامع امام حسین علیه‌ السلام نیز در تلاش است با آنچه در توان دارد در این مسیر گام بردارد:

دسترسی کامل و آنلاین به کلیه کتب، مقالات، تصاویر، ویدئوها، سخنرانی‌ ها و اشعار در حوزه امام حسین علیه‌ السلام به زبان‌ های فارسی، عربی و انگلیسی در سراسر دنیا

ایجاد بستر و فرصت پژوهش برای پژوهشگران و نوپژوهان در این حوزه مطالعاتی و در نهایت، رسیدن به روزی که هر پژوهشگری در حوزه امام حسین علیه‌ السلام بتواند به جامع‌ترین و معتبرترین مجموعه منابع دیجیتال در این زمینه دسترسی یابد.

پرتال جامع امام حسین علیه‌ السلام در تلاش است مسیر کسب معرفت و افزایش آگاهی را برای پژوهشگران، نوپژوهان و مشتاقان معرفت در حوزه سیدالشهدا علیه ‌السلام هموار سازد.