به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، صندوق قرض‌الحسنه زیارت یکی از چندین پروژه مهم موسسه زیتون است که ماموریت بنیادی خود را تسهیل سفر مشتاقان زیارت سیدالشهدا (علیه‌السلام) به‌ویژه افرادی که به دلیل ضعف بنیه مالی از سفر به کربلا محروم مانده‌اند، قرار داده است.

تحقق این امر مهم در گام نخست نیازمند معرفی ماهیت این صندوق و اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت و عملکرد آن بود که با توجه به گسترده شدن استفاده عمومی از شبکه‌های اجتماعی، حضور در بسترهای مختلف دنیای مجازی، راه را برای مجریان و بانیان صندوق قرض‌الحسنه زیارت هموار و کوتاه می‌کرد.

در همین راستا صفحه اینستاگرام صندوق زیارت، سال 1397 فعالیت رسمی خود را با تولید محتواهای مرتبط با زیارت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، تشویق خیران جهت سرمایه‌گذاری در صندوق و البته راهنمایی در خصوص چگونگی اعطای تسهیلات سفر به کربلای معلی آغاز کرد.

با وجود تعداد قابل توجه مخاطبانی که این صفحه و محتواهای خاص آن را دنبال می‌کردند، اما به‌واسطه پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا که منجر به مسدود شدن مرزهای دو کشور ایران و عراق و محدودیت سفر به کربلای معلی شد، بروزرسانی صفحه اینستاگرام صندوق قرض‌الحسنه زیارت هم به تبع کاهش فعالیت حقیقی صندوق، برای مدت زمان کوتاهی محدود شد و در حال حاضر با بهبود شرایط بهداشتی دو کشور و ازسرگیری سفر به عتبات عالیات، خوشبختانه این صفحه به شکل جدی و با انگیزه مضاعف نسبت به گذشته فعالیت خود را از سر گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه در زمان کوتاه از آغاز مجدد فعالیت این صفحه، حدود 1000 کاربر به هزاران همراه پیشین صفحه افزوده شده و جای امیدواری است با توجه به اهتمام کارشناسان این صفحه نسبت به تولید محتواهای متنوع، کاربردی و البته برگرفته از آیات و روایات و انتشار آن در قالب پست‌های روزانه، شاهد افزایش و اقبال مخاطبان از صفحه اینستاگرام صندوق قرض‌الحسنه زیارت خواهیم بود.

لازم به ذکر است در کنار تلاش برای تولید محتوا، حیات دوباره این صفحه مجازی با حس خوب زیارت از راه دور حال و هوایی خاص پیدا کرده است و مخاطبان این صفحه با اطلاع‌رسانی قبلی، شاهد پخش زنده شبانگاهی از صحن و سرای حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) هستند.

صندوق قرض‌الحسنه زیارت با نشانی ziaratfund@ در شبکه اجتماعی اینستاگرام قابل مشاهده و دنبال کردن است و برای اطلاع بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان، به‌زودی گزارش کاملی از روند فعالیت این صفحه تهیه و منتشر خواهد شد.