به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، از جمله پروژه‌هایی که در راستای بیانیه ماموریت موسسه مردم‌نهاد «زیتون» یعنی معرفی جهانی امام حسین (علیه‌السلام) چندسالی است راه‌اندازی شده و فعالیت جدی را در دستور کار قرار داده است؛ دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) «ویکی حسین» است.

بارگذاری بیش از 3500 مدخل به زبان فارسی و بیش از 500 مدخل به زبان انگلیسی در رده‌های مختلف از جمله «اشخاص» با زیرمجموعه شهدای کربلا، اسیران کربلا و قاتلین، «آیین و مناسک»، «اماکن» شامل حرم‌ها، تکیه‌ها و امام باره‌ها، «کتب»، «مولفین» و... تنها گوشه‌ای از فعالیت این پروژه است و به یقین می‌توان گفت ویکی حسین اکنون به منبعی علمی، معتبر و موثق برای هزاران مخاطب مسلمان و حتی غیرمسلمان در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

آما آنچه این روزها به عنوان اولویت فعالیت کارشناسان این دانشنامه قرار گرفته، اهتمام به تولید محتوا و انتشار آن به زبان‌های دیگر علاوه بر دو زبان فارسی و انگلیسی است.

این امر با توجه به اهمیت رفع نیاز و پاسخگویی به شبهات و سوالات کاربران دنیای مجازی پیرامون رویدادی به نام عاشورا و شخصیتی به نام حسین بن علی (علیه‌السلام) و مفاهیم حول این موضوع صورت گرفته است.

مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) در روزهای آغازین ماه محرم‌الحرام و ایامی که متعلق به سیدالشهدا (علیه‌السلام) است، با انتشار فراخوان طرح توسعه مردمی ویکی حسین با عنوان «کشتی نجات»، در صدد جلب مشارکت‌های مردمی جهت تامین هزینه‌های دانشنامه است.

طرح کشتی نجات مسیری آسان و البته خیری ماندگار برای عموم خیران و دغدغه مندانی است که آرمانشان انتشار جهانی نام و سیره سیدالشهدا (علیه‌السلام) است. سهم هر فرد در این طرح 20000 تومان در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان به مشارکت در این فراخوان می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت 4084-0006-2970-5022 و یا شماره‌حساب 3-13504617-8100-372 به نام موسسه زیتون واریز نمایند.

مبالغ اهدایی صرف تولید و ترجمه محتوا، بارگذاری، انتشار مطالب و تامین زیرساخت‌های فنی وب‌سایت ویکی حسین خواهد شد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های متنوع، گزارش طرح‌های پیشین این مجمع و سایر محتواهای صفحه اینستاگرام مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) را در نشانی IMAMHUSSAIN_LOVRES@ مشاهده نمایید.